Vot extern: 4.000 de români au votat până sâmbătă, ora 9:00

Sursa imagine:
Până sâmbătă dimineața, peste 8.300 de români din diaspora au votat la alegerile parlamentare din 30 noiembrie - 1 decembrie 2024, dintre care peste 4.300 prin corespondență. Pe listele suplimentare erau înregistrate peste 4.000 de persoane. Votarea a început vineri în Noua Zeelandă. Sunt organizate 950 de secții de votare în străinătate, deschise sâmbătă și duminică între orele 7.00 și 21.00 (ora locală), cu posibilitate de prelungire. Potrivit AEP, doar cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate pot vota, prezentând documente de identitate specifice, iar cei cu reședința în străinătate trebuie să prezinte și un document care atestă dreptul legal de ședere peste 90 de zile.
VREMEA
CURS VALUTAR
Alte Stiri
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunțat că cetățenii români cu drept de vot care își au domiciliul sau reședința în străinătate se pot prezenta la urne pentru alegerile parlamentare din 2024, programate pentru Senat și Camera Deputaților. Pentru a facilita participarea la scrutin, vor fi organizate nu mai puțin de 950 de secții de votare în diverse locații din întreaga lume.
Votarea va avea loc pe parcursul a două zile consecutive, sâmbătă, 30 noiembrie 2024, și duminică, 1 decembrie 2024, între orele 7:00 și 21:00, ora locală. Este important de menționat că, pentru a asigura dreptul la vot al tuturor cetățenilor, se va permite prelungirea programului de votare până la ora 23:59.
Această prelungire se aplică atât alegătorilor prezenți în localul de vot la ora 21:00, cât și celor care se află la coadă, în așteptarea intrării în secția de votare. AEP subliniază că dreptul de vot în străinătate este rezervat exclusiv cetățenilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate, în conformitate cu legislația în vigoare. Documentele necesare pentru a exercita acest drept variază în funcție de situația fiecărui alegător.
Astfel, cetățenii cu domiciliul în străinătate pot vota prezentând unul dintre următoarele acte de identitate: pașaportul simplu (cu menționarea țării de domiciliu), pașaportul simplu temporar (cu menționarea țării de domiciliu) sau pașaportul simplu electronic (cu menționarea țării de domiciliu). În cazul alegătorilor cu reședința în străinătate, gama de documente acceptate este mai extinsă.
Pe lângă cartea de identitate (simplă, electronică sau provizorie) și buletinul de identitate, pot fi prezentate și pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic, pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic, pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic sau pașaportul simplu temporar. Însă, un aspect crucial pentru alegătorii cu reședința în străinătate este necesitatea prezentării unui document suplimentar eliberat de autoritățile statului de reședință, document care să ateste dreptul legal de ședere în străinătate pe o perioadă ce depășește 90 de zile.
Această precizare este esențială pentru validarea votului și este în conformitate cu reglementările AEP. „Alegătorii cu domiciliul în străinătate votează pe baza următoarelor acte de identitate: paşaportul simplu, cu menţionarea ţării de domiciliu; paşaportul simplu temporar, cu menţionarea ţării de domiciliu; paşaportul simplu electronic, cu menţionarea ţării de domiciliu.
Alegătorii cu reşedinţa în străinătate votează pe baza următoarelor acte de identitate: cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic, paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic, paşaportul simplu temporar. Totodată, alegătorii care au reşedinţa în străinătate trebuie să prezinte şi un document eliberat de autorităţile statului de reşedinţă, care atestă dreptul legal de şedere în străinătate pe o perioadă mai mare de 90 de zile”, transmite AEP. .