Umbrărescu are nevoie de ajutor din Bulgaria pentru tunelurile pentru urși de pe A1

Sursa imagine:
Cel mai lung tunel de autostradă din România va fi construit pe A1, pe secțiunea Margina (jud. Timiș) – Holdea (jud. Hunedoara). Tunelul, cu o lungime de peste 1.985 metri pe un fir, va fi realizat de o asociere condusă de Euro-Asfalt din Bosnia și Herțegovina, deoarece firma deținută de Dorinel Umbrărescu nu îndeplinește criteriile de experiență pentru tuneluri. Constructorul român a depus însă o ofertă pentru Lotul Pipirig-Leghin al Autostrăzii Unirii (A8) care include 7 tuneluri.
VREMEA
CURS VALUTAR
Alte Stiri
Cel mai lung tunel de autostradă din România va fi construit pe Autostrada A1 Lugoj-Deva, în secțiunea Margina (județul Timiș) – Holdea (județul Hunedoara). Acesta va fi un tunel unic, reprezentând prima construcție de acest gen realizată de o firmă românească.
Experiența în domeniul tunelurilor va fi asigurată de partenerii din Asocierea Euro-Asfalt din Bosnia și Herțegovina, compania deținută de Dorinel Umbrărescu neavând îndeplinite criteriile necesare în acest sens. Această asociere a depus o ofertă și pentru lotul Pipirig-Leghin al Autostrăzii Unirii (A8), care include și 7 tuneluri pe o lungime de 19 km, conform România TV. Referitor la tunelul de pe A1, documentația tehnică specifică o lungime de 1985 metri pentru firul 1 (km.
53 +600 – km. 55+585) și 1825 metri pentru firul 2.
Pentru a ilustra dimensiunile impresionante ale acestui proiect, putem face o comparație cu alte tuneluri din țară: tunelul Curtea de Argeș, construit de PORR pe Lotul 4 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, are o lungime de 1350 metri (2700 metri total), tunelul Poiana de pe lotul 3 al aceleiași autostrăzi, care va fi construit de WeBuild în 2025, are 1700 metri, iar tunelul de pe Lotul Meseș al Autostrăzii Transilvania va avea peste 2 kilometri, dar nu este încă contractat. .