Cel mai lung tunel feroviar din lume, o provocare sub Alpi: 57 de kilometri, de la București la Ploiești!

Sursa imagine:
Cel mai lung tunel feroviar din lume, cu o lungime de 57 de kilometri, se construiește sub Alpi, legând Elveția de Austria. Proiectul, cu un buget de 25 de miliarde de euro, este criticat pentru impactul ecologic și costurile ridicate. Cu toate acestea, construcția este în plină desfășurare, cu lucrări de excavare începute deja, folosind tehnologii avansate. Tunelul va fi finalizat în 2032 și inaugurat în 2033.
VREMEA
CURS VALUTAR
Alte Stiri
Un proiect european ambițios care ridică numeroase controverse
Proiectul celui mai lung tunel feroviar din lume, o construcție uriașă sub Alpi, a devenit o sursă de controverse. Tunelul, cu o lungime de 57 de kilometri, va lega Elveția de Austria și va fi lung cât distanța dintre București și Ploiești. Acest tunel, care va fi construit sub Masivul Alp, va fi realizat în cadrul unui proiect european complex, cu un buget estimat la 25 de miliarde de euro.
Proiectul urmărește o dublă funcție: să reducă timpul de transport feroviar între Elveția și Austria, dar și să ofere o alternativă mai eficientă și mai ecologică transportului rutier. Cu toate acestea, proiectul a fost întâmpinat cu numeroase critici.
Principala îngrijorare este impactul ecologic potențial al construcției, care va implica exploatarea unor resurse naturale și va genera emisii. De asemenea, sunt îngrijorări legate de costul ridicat al proiectului și de posibilitatea ca acesta să nu se materializeze așa cum este planificat.
În ciuda controversei, proiectul este în plină desfășurare, cu lucrări de excavare deja începute. Constructorii se confruntă cu provocări tehnice complexe, dar au promis că vor implementa soluții sustenabile și eficiente pentru a minimiza impactul asupra mediului. Tunelul este construit cu ajutorul unor tehnologii avansate, inclusiv excavatoare gigantice specializate, care pot săpa în roca solidă a Alpilor.
Proiectul este așteptat să fie finalizat în 2032, urmând ca tunelul să fie inaugurat oficial cu un an mai târziu.