top of page

Boeing Jeju Air: Cutiile negre tăcute cu patru minute înainte de accidentul din Coreea de Sud

11 ianuarie 2025 la 12:40:20

VREMEA

CURS VALUTAR

Alte Stiri

Tragedia aviatică de la Muan, Coreea de Sud, a lăsat în urmă un bilanț dramatic: un Boeing 737-800 al companiei low-cost Jeju Air, în drum de la Bangkok, s-a prăbușit la aterizare, impactul violent cu solul și un zid al aeroportului având ca rezultat distrugerea aproape completă a aeronavei. Din nefericire, accidentul, cel mai grav din istoria aviatică sud-coreeană, s-a soldat cu numeroase victime, supraviețuind doar un însoțitor de bord și un steward.


Lipsa înregistrărilor de pe cutiile negre adâncește misterul accidentului, autoritățile sud-coreene declarând oficial intenția de a "investiga cauza pierderii de date". Investigatiile, desfășurate în colaborare cu experți americani și cu reprezentanți Boeing, se concentrează pe mai multe ipoteze.


Una dintre ele presupune o coliziune cu o turmă de păsări, pilotul raportând un astfel de incident înainte de prima tentativă de aterizare, care a fost ulterior abandonată. O altă ipoteză se concentrează pe o posibilă defecțiune a trenului de aterizare, tren care nu s-a deschis la a doua încercare de aterizare, ducând la impactul devastator.


De asemenea, se investighează rolul unui obstacol de beton armat, un dispozitiv de navigație amplasat la capătul pistei, în producerea accidentului. Analiza datelor din înregistratorul de zbor, care ar fi oferit informații cruciale despre parametrii de zbor precum viteza, altitudinea și alte variabile măsurate de numeroși senzori, și a înregistrărilor din cabina piloților, care ar fi dezvăluit conversațiile dintre membrii echipajului din timpul zborului, este imposibilă din cauza indisponibilității acestor informații. Aceste înregistrări oferă în mod normal o perspectivă vitală asupra evenimentelor dinaintea accidentului.


Ministrul transporturilor, Park Sang-woo, și-a oferit demisia, conform purtătorului său de cuvânt. În ciuda dificultăților cauzate de lipsa înregistrărilor, echipa de anchetă, așa cum a declarat ministerul, "se angajează să facă tot posibilul pentru a determina cauza exactă a accidentului", subliniind necesitatea studierii "diverselor date" disponibile. Investigatorul principal, Lee Seung-yeol, a confirmat găsirea de "pene" într-unul dintre motoare, precizând totuși că "o coliziune cu o pasăre nu a dus la defectarea imediată a motorului".


El a adăugat: "Trebuie să stabilim dacă ambele motoare au fost afectate. Este sigur că unul dintre motoare a suferit o coliziune cu o pasăre".


Ancheta extinsă include mai multe percheziții la aeroportul Muan și la sediul Jeju Air din Seul, șeful companiei, Kim E-bae, primind interdicția de a părăsi țara. În paralel, o comisie parlamentară comună, formată din reprezentanți ai partidelor rivale, a fost constituită pentru a investiga amănunțit evenimentele tragice.


Amploarea dezastrului și consecințele sale tragice au declanșat un efort amplu de investigare, cu implicații majore pentru siguranța aviației și pentru responsabilitatea companiilor aeriene. .


Tragedia aviatică de la aeroportul Muan din Coreea de Sud, soldată cu pierderea a numeroase vieți, a șocat întreaga națiune și a declanșat o amplă anchetă internațională. Un Boeing 737-800 al companiei low-cost Jeju Air, în drum de la Bangkok, s-a prăbușit la aterizare, impactul violent cu solul și un zid al aeroportului distrugând complet aeronava.


Doar un însoțitor de bord și un steward au supraviețuit acestui dezastru, cel mai grav din istoria aviației sud-coreene. Autoritățile sud-coreene, în colaborare cu experți americani și reprezentanți Boeing, au inițiat o investigație complexă, concentrându-se pe identificarea cauzelor accidentului. Comunicatul oficial menționează intenția de a "investigheze cauza pierderii de date", indicând posibile probleme tehnice.


Printre ipotezele analizate se numără o coliziune cu o turmă de păsări, o defecțiune a trenului de aterizare sau o combinație a acestor factori. O altă linie de investigație se concentrează pe un obstacol situat la capătul pistei: un dispozitiv de navigație din beton armat, cu care aeronava s-a ciocnit.


Raportul preliminar sugerează că pilotul a transmis un mesaj de avertizare referitor la impactul cu păsări înainte de prima încercare de aterizare, eșuată. La cea de-a doua încercare, trenul de aterizare nu s-a deschis, provocând prăbușirea aeronavei. Informațiile cruciale pentru anchetă provin din înregistratorul de date de zbor (FDR) și înregistratorul de voce din cabina piloților (CVR).


FDR conține o multitudine de date, precum viteza, altitudinea și alte parametri înregistrați de numeroși senzori, oferind o imagine detaliată a evoluției zborului înainte de accident. CVR, la rândul său, înregistrează conversațiile din cabina piloților, oferind perspective esențiale asupra evenimentelor din timpul aterizării. Echipa de anchetă, declarând angajamentul de a "face tot posibilul pentru a determina cauza exactă a accidentului" și necesitatea studiului "diverse date", a analizat amănunțit toate informațiile disponibile.


Marți, investigatorul principal Lee Seung-yeol a declarat reporterilor că "au fost găsite pene" într-unul dintre motoare, precizând însă că impactul cu păsările nu a cauzat defectarea imediată a motorului. "Trebuie să stabilim dacă ambele motoare au fost afectate.


Este sigur că unul dintre motoare a suferit o coliziune cu o pasăre", a adăugat el. Ancheta a cuprins percheziții la aeroportul Muan și la birourile Jeju Air din Seul, iar șeful companiei, Kim E-bae, a primit interdicția de a părăsi țara. În parlament, partidele rivale au format o comisie comună pentru a investiga accidentul, iar ministrul transporturilor, Park Sang-woo, și-a oferit demisia, conform purtătorului său de cuvânt.


Amploarea tragediei și complexitatea investigației subliniază gravitatea evenimentului și necesitatea unei analize riguroase pentru a preveni accidente similare în viitor. .


Tragedia aviatică produsă în urma prăbușirii aeronavei Jeju Air 2216 a declanșat o amplă investigație, implicând o colaborare strânsă între experți sud-coreeni și americani, inclusiv reprezentanți Boeing. Autoritățile sud-coreene au anunțat, printr-un comunicat oficial, intenția de a investiga exhaustiv cauzele pierderii de date, concomitent cu cercetarea circumstanțelor accidentului.


Printre ipotezele principale se numără o coliziune cu o turmă de păsări și o defecțiune a trenului de aterizare. Anchetatorii se concentrează, de asemenea, asupra unui obstacol specific identificat la capătul pistei: un echipament de navigație fixat în beton armat, posibil lovit de aeronavă înainte de impactul final.


Elementele cheie ale anchetei includ analiza înregistrărilor din cutia neagră. Înregistratorul de date de zbor conține informații cruciale despre parametrii zborului, precum viteza, altitudinea și o multitudine de alte variabile măsurate de numeroși senzori.


Înregistratorul de voce din cabina piloților, la rândul său, oferă o perspectivă asupra conversațiilor dintre membrii echipajului înainte și în timpul aterizării, contribuind la o mai bună înțelegere a secvenței evenimentelor. Înainte de accident, pilotul a transmis un mesaj de avertizare despre o posibilă coliziune cu păsări, după prima tentativă nereușită de aterizare.


La a doua încercare, trenul de aterizare a refuzat să se deschidă. Marți, investigatorul principal, Lee Seung-yeol, a declarat pentru presă că "au fost găsite pene" în unul dintre motoare, precizând însă că acest impact nu a determinat o defecțiune imediată a motorului respectiv. "Trebuie să stabilim dacă ambele motoare au fost afectate.


Este sigur că unul dintre motoare a suferit o coliziune cu o pasăre", a adăugat el. Aceste declarații subliniază complexitatea anchetei, necesitatea unei analize aprofundate și necesitatea de a determina dacă coliziunea cu păsările a fost un factor determinant sau un element contributiv la accident. Ancheta se desfășoară pe mai multe planuri.


Autoritățile au efectuat percheziții la aeroportul Muan și la sediile Jeju Air din Seul. Kim E-bae, șeful companiei aeriene, a primit interdicția de a părăsi țara.


În paralel, parlamentul sud-corean a constituit o comisie comună, formată din reprezentanți ai partidelor rivale, pentru a examina circumstanțele accidentului și a trage concluziile necesare. Ministrul Transporturilor, Park Sang-woo, și-a oferit demisia, potrivit purtătorului său de cuvânt, gest care reflectă gravitatea situației și presiunea publică.


Echipa de anchetă "se angajează să facă tot posibilul pentru a determina cauza exactă a accidentului", a declarat ministerul, subliniind necesitatea analizei "diversificate a datelor". Concluziile finale ale investigației se așteaptă să ofere o imagine completă asupra cauzelor prăbușirii și să contribuie la îmbunătățirea securității aviației. .


Aveți planuri de a cumpăra o casă în cursul acestui an? Aceasta este întrebarea la care vă invităm să răspundeți astăzi. Decizia de a achiziționa o locuință este una dintre cele mai importante din viață, implicând o serie de factori cruciali, de la situația financiară personală și nevoile familiei, până la condițiile pieței imobiliare actuale și perspectivele de evoluție a prețurilor.


Înainte de a lua o decizie atât de importantă, este esențial să analizați cu atenție toate aspectele implicate, să vă consultați cu specialiști financiari și imobiliari și să vă informați temeinic despre opțiunile disponibile pe piață. Vă gândiți la un apartament modern într-un complex rezidențial nou, la o casă individuală la marginea orașului, sau poate la o locuință în centrul urban? Indiferent de preferințe, răspunsul la întrebarea noastră – intenționați să cumpărați o casă în acest an? – Da sau Nu – ne va ajuta să înțelegem mai bine tendințele actuale ale pieței imobiliare.


Pentru a vă ține la curent cu cele mai importante evenimente din acest sector, precum și cu alte informații relevante, vă recomandăm să urmăriți știrile Observator, disponibile și pe Google News și WhatsApp. Stați informați! 📰 .


Fiți la curent cu cele mai recente evenimente! Vă oferim posibilitatea de a accesa știrile Observator prin intermediul a două platforme extrem de populare și ușor accesibile: Google News și WhatsApp. Nu ratați nicio informație importantă! Abonați-vă acum la canalul nostru de știri pe Google News pentru a primi notificări instantanee despre cele mai relevante evenimente ale zilei, direct pe dispozitivul dumneavoastră.


Pentru o experiență mai personalizată, alăturați-vă comunității noastre WhatsApp unde veți primi actualizări regulate, inclusiv știri breaking news și reportaje exclusive. Ne dorim să vă ținem informați în timp real, oferindu-vă acces facil și rapid la informațiile de care aveți nevoie.


Fie că sunteți acasă, la birou sau în deplasare, Observator este mereu alături de dumneavoastră, oferindu-vă o sursă de știri de încredere, accesibilă prin intermediul Google News și WhatsApp. Descărcați aplicațiile respective și abonați-vă astăzi! Rămâneți informați cu Observator! .


Mai Multe Stiri

https://s2.ziareromania.ro/?mmid=7961156a7b9f80a0a3

"Danimal" sfidează Australia: "Facturile și vacanțele mele sunt plătite de voi!"

Citeste in continuare...

https://media.stiripesurse.ro/image/202403/w800/media-171185302765634800.png

Papa Francisc: Accident domestic, mână rănită

Citeste in continuare...

https://media.stiripesurse.ro/image/202408/w1200/media-172346149710269400.jpg

Terapie inovatoare: Copiii autiști beneficiază de un proiect unic în România – teatru senzorial

Citeste in continuare...

Urmareste-ne pe:

  • Facebook
  • Instagram

Contact

Aboneaza-te la newsletterul nostru

Multumim - Te tinem la curent!

banner no bg.png
new logo with bg.png

©2024 by PlusMediaNews

bottom of page