Accidentul feroviar devastator din Coreea de Sud: Ministrul Transporturilor demisionează

Sursa imagine:
Un zbor Jeju Air, 7C2216, de la Bangkok la Muan, Coreea de Sud, s-a prăbușit și a luat foc, ucigând 179 de persoane. Avionul a aterizat cu burta la pământ, depășind pista și lovind un dig. Directorul Park Sang-woo și-a asumat responsabilitatea și intenționează să demisioneze. Ministerul Transporturilor va îmbunătăți sistemele de aterizare, experții susținând că digul rigid și poziționat prea aproape de pistă a contribuit la accident. Ancheta se concentrează pe construcția digului și pe o posibilă defecțiune a motorului, cauzată parțial de o lovitură de pasăre. Anchetatorii coreeni au plecat în SUA pentru a analiza înregistratorul de date de zbor. Rămâne neclar de ce trenul de aterizare nu s-a desfășurat și de ce pilotul a încercat o a doua aterizare în situație de urgență. Transcrierea înregistrării vocii din cabina de pilotaj a fost finalizată.
VREMEA
CURS VALUTAR
Alte Stiri
Tragedia aviatică de la Aeroportul Internațional Muan, soldată cu moartea a 179 de persoane, a declanșat o anchetă amplă și o reevaluare urgentă a standardelor de siguranță aeriană din Coreea de Sud. Ministerul Transporturilor a anunțat măsuri imediate pentru îmbunătățirea sistemelor de aterizare, sisteme pe care experții le-au identificat ca factori contributivi la accident.
În centrul atenției se află terasamentul de susținere a antenei „localizer”, esențială pentru ghidarea aterizărilor în condiții de vizibilitate scăzută. Experții în siguranță aeriană au evidențiat rigiditatea excesivă și poziționarea prea apropiată de capătul pistei a acestui terasament, ca fiind potențiale cauze ale accidentului. Ministrul adjunct al transporturilor pentru aviație civilă, Joo Jong-wan, a admis că măsurile de siguranță aplicate în construcția digului nu au fost suficiente, deși a subliniat respectarea reglementărilor coreene și internaționale în vigoare.
Poliția a deschis o anchetă independentă asupra modului de execuție a lucrărilor, efectuând deja percheziții la Jeju Air și la operatorul aeroportului, săptămâna trecută. Investigatorul principal, Lee Seung-yeol, a confirmat descoperirea unor pene pe unul dintre motoarele recuperate de la locul accidentului și a menționat dovezi video care indică o coliziune cu o pasăre. Pentru a elucida complet circumstanțele accidentului, doi anchetatori coreeni s-au deplasat luni în Statele Unite pentru a colabora cu Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA în recuperarea și analiza înregistratorului de date de zbor, deteriorat în timpul impactului.
Acest înregistrator, alături de înregistratorul de voce din cabina piloților, sunt elemente esențiale pentru reconstituirea evenimentelor. Lee Seung-yeol a estimat că extragerea datelor din înregistratorul de date de zbor va dura trei zile, urmată de două zile de analiză preliminară, pentru a determina, printre altele, dacă cedarea motorului a fost parțială sau totală. Un aspect crucial al anchetei rămâne neelucidat: motivul pentru care avionul nu și-a desfășurat trenul de aterizare și decizia pilotului de a efectua o a doua încercare de aterizare, după ce a raportat o coliziune cu o pasăre și a declarat o situație de urgență.
Experții subliniază faptul că, de obicei, coliziunile cu păsări nu conduc la defecțiuni ale trenului de aterizare. Anchetatorii au finalizat sâmbătă transcrierea înregistrării vocii din cabina de pilotaj și vor decide dacă această informație va fi făcută publică.
Ancheta continuă, cu scopul de a stabili cu exactitate cauzele accidentului și de a implementa măsuri preventive pentru a preveni incidente similare în viitor. .