România, destinație atractivă pentru centrele de tehnologie ale companiilor non-IT

Sursa imagine:
România devine o destinație tot mai atractivă pentru companiile non-IT care caută să-și amplaseze centrele de tehnologie în Europa. Factorii care contribuie la această tendință includ forța de muncă calificată, costurile competitive și o infrastructură modernă. Companiile din diverse industrii, precum financiar-bancară, auto și FMCG, aleg România ca hub de operațiuni tehnologice, profitând de expertiza locală și de avantajele logistice oferite de țară.
VREMEA
CURS VALUTAR
Alte Stiri
Interesul tot mai mare al companiilor non-tech pentru a deschide centre de IT și a-și extinde echipele interne de specialitate este un trend semnificativ, amplificat de încetinirea pieței de servicii informatice și de relaxarea presiunii pe piața forței de muncă din domeniul IT. Această tendință, observată de Eugen Schwab-Chesaru, vicepreședintele pentru Europa Centrală și de Est al Pierre Audoin Consultants (PAC), se datorează, în parte, și adaptării modelului de management al echipelor și proiectelor, copiat din experiența prestatorilor de servicii IT.
Astfel, companiile non-tech adoptă strategii de optimizare, incluzând componente nearshore și offshore din ce în ce mai importante în structura echipelor lor interne. Acest lucru le permite să beneficieze de expertiză specializată la costuri mai eficiente, flexibilitate crescută și acces la o gamă mai largă de talente, contribuind la o creștere a competitivității lor pe termen lung. .