România, alături de o altă putere mondială, sprijină Rusia în secret

Sursa imagine:
O cale ocolitoare
VREMEA
CURS VALUTAR
Alte Stiri
După ce Uniunea Europeană a impus un embargou complet asupra importurilor de produse petroliere rusești, tancurile pline cu motorină rusească au schimbat direcția, îndreptându-se către piețe alternative din Africa, Asia și Orientul Mijlociu. În loc să ajungă pe coastele europene, motorina rusească a început să fie redirecționată către aceste destinații, profitând și de transferurile de marfă de la o navă la alta (STS) pentru a evita restricțiile impuse de UE. Această schimbare de strategie a fost confirmată de traderi din domeniul petrolier, care au observat o creștere semnificativă a volumelor de motorină rusească destinate transferurilor de tip STS în apropierea portului italian Augusta și a insulelor grecești.
În septembrie, volumul acestor transferuri a atins 370.000 de tone, comparativ cu 230.000 de tone în luna august. Potrivit Reuters, multe dintre aceste cargouri se află încă în mișcare, iar destinația lor finală rămâne necunoscută. În schimb, exporturile de motorină din porturile rusești către țările din Africa au înregistrat o scădere în luna trecută, ajungând la 440.000 de tone, față de 730.000 de tone în luna august.
Libia, Tunisia, Senegal și Egipt au fost principalii importatori africani de motorină rusească în această perioadă. Diversificarea destinațiilor pentru exportul de motorină rusească demonstrează o adaptare rapidă la noile condiții impuse de sancțiunile UE. Reorientarea către piețe din afara Europei, combinată cu transferurile de marfă STS, permite Rusiei să continue exporturile de motorină, chiar dacă accesul la piața europeană a fost blocat.
.
După impunerea embargoului complet al UE asupra importurilor de produse petroliere rusești, tancurile încărcate cu motorină rusească au găsit noi destinații, evitând Europa și îndreptându-se spre Africa, Asia, Orientul Mijlociu. Un trend notabil a apărut și în ceea ce privește transferurile de marfă de la o navă la alta (STS), o practică care a devenit mai frecventă în apropierea portului italian Augusta și a insulelor grecești.
Volumul de motorină rusească transferată prin STS a crescut semnificativ în septembrie, atingând 370.000 de tone, comparativ cu 230.000 de tone în luna august. Deși multe dintre aceste cargouri sunt încă în tranzit, destinația lor finală rămâne necunoscută.
Reuters subliniază că există suspiciuni că o parte din această motorină ar putea fi redirecționată către Europa prin diverse canale, inclusiv prin transferuri STS. În schimb, exporturile de motorină rusească către țările africane au înregistrat o scădere în septembrie, ajungând la 440.000 de tone, comparativ cu 730.000 de tone în luna august.
Libia, Tunisia, Senegal și Egipt au fost principalii importatori africani de motorină rusească în luna august. Totuși, în general, exporturile rusești de motorină și păcură pe cale maritimă au crescut cu aproape 7% în luna septembrie, comparativ cu luna august, atingând 2,8 milioane de tone, potrivit calculelor Reuters.
Această creștere sugerează că Rusia găsește noi piețe pentru produsele sale petroliere, deși cu o anumită flexibilitate în ceea ce privește destinația finală, prin diverse strategii de tranzit și transferuri. .