Podul peste lacul Cernica de pe A0, în construcție: Când va fi gata legătura cu Autostrada Soarelui?

Sursa imagine:
Lucrările pentru podul peste Lacul Cernica, considerat cel mai dificil punct de pe Lotul 4 al Autostrăzii București A0 Nord, au început. Anunțul a fost făcut de Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, pe 5 noiembrie 2024. Podul va avea o lungime de 1274 de metri și va face parte dintr-un lot de 4,47 km, care include și un pasaj peste calea ferată București Sud - Oltenița. Termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026, dar secretarul de stat Scrioșteanu crede că lucrările ar putea fi finalizate chiar la sfârșitul anului viitor.
VREMEA
CURS VALUTAR
Alte Stiri
La data de 5 noiembrie 2024, Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat demararea lucrărilor pentru una dintre cele mai dificile structuri de pe Autostrada A0 - podul peste Lacul Cernica. Informația a fost publicată pe pagina sa de Facebook, unde a precizat: "𝗔𝘂 𝗶𝗻𝗰𝗲𝗽𝘂𝘁 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗲 î𝗻 𝘇𝗼𝗻𝗮 𝗽𝗿𝗼𝘁𝗲𝗷𝗮𝘁ă 𝗮 𝗰𝗲𝗹𝗲𝗶 𝗺𝗮𝗶 𝗱𝗶𝗳𝗶𝗰𝗶𝗹𝗲 𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗽𝗲 𝗔𝟬 - 𝗽𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗹𝗮𝗰𝘂𝗹 𝗖𝗲𝗿𝗻𝗶𝗰𝗮.
Am fost pe șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟰 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿ăज़𝗶𝗶 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲ș𝘁𝗶 #𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱, pentru a verifica progresul lucrărilor pe acest lot, care, deși este cel mai mic ca lungime (4,47 km), este cel mai dificil, din cauza supratraversării cu un pod în lungime de 1,3 km a Lacului Cernica (arie protejată)". Proiectul include realizarea unui pasaj peste calea ferată București Sud - Oltenița, cu o lungime de 504 metri, dar și construirea unui pod rutier peste Lacul Cernica, având o lungime impresionantă de 1274 de metri.
Potrivit declarațiilor secretarului de stat, lucrările de pe Lotul 4 al Autostrăzii București #A0 Nord se concentrează pe cea mai complexă zonă a proiectului - construcția podului peste Lacul Cernica, o zonă protejată, cu un nivel ridicat de dificultate. .