Elon Musk prezintă „Cybercab”, robotaxiul Tesla cu conducere autonomă
VREMEA
CURS VALUTAR
Alte Stiri
Elon Musk a anunțat recent că vehiculele Tesla autonome se bazează exclusiv pe inteligență artificială și camere video, renunțând la echipamente hardware suplimentare, o strategie considerată controversată de investitori și analiști. Ei susțin că această abordare prezintă provocări majore atât din punct de vedere tehnic, cât și din punct de vedere al reglementărilor.
"Viitorul autonom este aici", a declarat Musk, prezentând o gamă largă de vehicule autonome, inclusiv modelele Y și Cybercab, precum și un vehicul mai mare numit Robovan, capabil să transporte până la 20 de persoane. Musk a prezentat și robotul umanoid Optimus de la Tesla.
Planul lui Musk este de a opera o flotă de taxiuri Tesla autonome, accesibile printr-o aplicație. Proprietarii individuali de Tesla vor putea, de asemenea, să câștige bani prin intermediul aplicației, listând vehiculele lor ca robotaxi.
Evenimentul, intitulat "Noi, roboții", a avut loc la studioul Warner Bros din California, ca o aluzie evidentă la povestirile științifico-fantastice ale lui Isaac Asimov, dar și o confirmare a insistenței lui Musk că Tesla "ar trebui să fie considerată o companie de robotică AI" mai degrabă decât un producător de automobile. Evenimentul a adunat investitori, analiști bursieri și fani Tesla. Cu toate acestea, unii investitori au rămas dezamăgiți de lipsa de detalii concrete cu privire la calendarul de producție, aprobările de reglementare și planul de afaceri pentru a depăși rivalii, cum ar fi Alphabet.
"Totul arată bine, dar nu prea multe detalii despre termene, sunt acționar și destul de dezamăgit. Cred că piața dorea termene mai bine definite", a declarat Dennis Dick, trader de acțiuni la Triple D Trading.
"Nu cred că a spus prea multe despre nimic... Nu a dat prea multe informații".
.
Elon Musk a declarat în 2019 că este „foarte încrezător” că Tesla va avea robotaxiuri operaționale până în 2020. Promisiunea nu s-a materializat, iar Musk și-a schimbat cursul în acest an, concentrându-se pe dezvoltarea vehiculelor tradiționale, renunțând la planurile de a crea o mașină mai mică și mai ieftină, considerată esențială pentru combaterea încetinirii cererii de vehicule electrice.
Tesla se confruntă cu provocări semnificative, inclusiv o scădere a livrărilor, prima din istoria sa. Stimulentele de cumpărare nu au reușit să atragă suficienți clienți, iar gama de vehicule electrice a devenit învechită.
Reducerea prețurilor pentru a contracara ratele ridicate ale dobânzilor a dus la o diminuare a marjelor de profit. Pe piața robotaxilui, alte companii au suferit pierderi uriașe, în valoare de miliarde de dolari, din cauza tehnologiei complexe și a reglementărilor stricte. Unele au renunțat la afacere, în timp ce altele, cum ar fi General Motors, Amazon și firme chineze precum WeRide, continuă să investească. Musk se bazează pe camere și inteligența artificială, o abordare mai ieftină decât tehnologia LiDAR folosită de alți producători, pentru a conduce sistemul FSD (Full Self-Driving).
FSD, sistemul de conducere autonomă de la Tesla, a fost implicat în cel puțin două accidente mortale și necesită o atenție constantă din partea șoferului. „Ne așteptăm să începem FSD complet autonom nesupravegheat în Texas și California anul viitor”, a declarat Musk. „Asta cu Model 3 și Model Y”.
El nu a clarificat dacă robotaxiul va folosi o nouă tehnologie sau va fi bazat pe FSD. LiDAR, prescurtare pentru „light detection and ranging”, este o tehnologie veche, inventată în anii ’60.
Această tehnologie permite scanarea și cartografierea mediului înconjurător folosind raze laser, calculând timpul de întoarcere al acestora. LiDAR a fost inițial folosit pe avioane militare, dar a devenit cunoscut pentru rolul său în misiunea Apollo 15, ajutând la cartografierea suprafeței Lunii. .